Ermanno Wolf – Ferrari: Suzanina tajna
Komična jednočinka talijanskog skladatelja Ermanna Wolfa-Ferrarija, Suzanina tajna, skladana je 1909. To je djelo kompozitora koji je slavu stekao u prvim desetljećima prošloga stoljeća svojim komičnim jednočinkama uvelike temeljenim na djelima Carla Goldonija. Radnja se vrti oko Suzane, čiji muž sumnja u njezinu nevjeru. Prvo mu se učinilo da ju je vidio na ulici, a onda je namirisao duhan u kući što ga naposljetku dovodi do zaključka kako mu supruga ima ljubavnika. U ludom tempu, s mnogim komičnim situacijama, pratimo razvoj intrige koja kulminira na samome kraju, no ipak se sve sretno završava. Ovu dosjetljivu i glazbeno dojmljivu opernu jednočinku Opera HNK u Zagrebu izvest će krajem sezone u atriju Galerije Klovićevi dvori, pod dirigentskom palicom maestra Ive Lipanovića, u režiji Saše Broz.
Premijera predstave Suzanina tajna održat će se 5. srpnja.
Jakov Gotovac: Stanac
Jedan od najvećih domaćih opernih skladatelja, Jakov Gotovac, krajem pedesetih godina prošloga stoljeća napisao je u suradnji s libretistom Vojmilom Rabadanom opernu jednočinku Stanac prema Držićevoj komediji Novela od Stanca. Kroz djelo koje sâm Gotovac označava kao operni scherzo, slijedi se radnja dubrovačke renesansne komedije napisane 1550. godine, koju je Držić smjestio u vrijeme poklada, vrijeme u kojem je sve moguće. Nastala po uzoru na talijanske renesansne scenske maskerate, Držićeva je pastorala obojena dubrovačkim lokalnim koloritom, kojega je nosilac glavni lik, seljak Stanac. Naivni starac povjeruje maškarama prerušenim u vile kako će ga pomladiti i spreman je za takvo što dobrano platiti. Prozno djelo protkano elementima pastorale i farse s vilinskim plesovima i folklorom što dočarava atmosferu dubrovačke pokladne noći, autori opere u potpunosti su prenijeli u glazbeno-scensko djelo. Opera je komorna karaktera, a završava otkrivanjem maškara koje se prevarenu Stancu ispričavaju za neslanu šalu i bogato ga nagrade. Opera je bila praizvedena 1959. godine u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu, a zatim je na istoj sceni izvođena zajedno s jednočinkom Dalmaro u jednoj večeri pod naslovom Jadranska duologija. Ovom izvedbom u atriju Klovićevih dvora zagrebačka Opera nastavlja s prezentacijom najboljih djela domaće operne literature kojima obogaćuje svoj repertoar.