Wolfgang Amadeus Mozart Così fan tutte 200 min

Così fan tutte

Autorski tim

Dirigent

Darijan Ivezić

Redatelj

Alessio Pizzech

Scenograf

Andrea Stanisci

Kostimograf

Alessio Rosati

Oblikovatelj svjetla

Valerio Tiberi

Asistenti dirigenta

Ivan Šćepanović

Asistentica redatelja

Kristina Grubiša

Asistentica kostimografa

Ana Trišler

Asistentica scenografa

Andrea Lipej

Prijevod libreta

Marina Glavaš

Autor i izvođač oslikanog prospekta Napulja

Gregor Smukovič, ak. slikar

Ansambl predstave

FIORDILIGI

Darija Auguštan, Josipa Lončar

DORABELLA

Nina Tarandek, Iva Krušić

GUGLIELMO

Davor Nekjak, Marin Čargo

FERRANDO

Bryan Lopez Gonzalez, Josip Švagelj

DESPINA

Nikolina Hrkać, Petra Cik

DON ALFONSO

Giovanni Romeo, Felix Pacher

ORKESTAR I ZBOR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec

Šaptačica

Marija Dražančić

Koncertni majstori

Mojca Ramušćak, Zvonimir Krpan

Voditelj studija opernih uloga

Darijan Ivezić

Voditeljica korepetitora

Nina Cossetto

Korepetitorice

Helena Borović, Hui Won Lee

Premijera

09.02.2024

Koprodukcija Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i SNG Opere in baleta Ljubljana

Je li ženska vjernost uistinu poput ptice feniks — o njoj se govori, ali je nitko nikada nije vidio? Ovo pitanje postavlja Mozartova opera iz 1790. godine. Već sam naslov Tako čine sve možda i nudi odgovor na glavno pitanje.

Così fan tutte posljednja je opera koju je Mozart skladao u suradnji s libretistom Lorenzom da Ponteom. Vjeruje se kako je sam austrijski car Josip II. predložio Mozartu da sklada operu na temu ženske vjernosti.

Mozart i da Ponte preuzeli su temu zaručničke zamjene iz tekstova iz 13. stoljeća, a neke od varijanti takva sižea nalaze se u Boccacciovu Dekameronu, nekim Shakespeareovim dramama itd.

Radnja počinje u kavani, gdje dva mlada časnika javno izjavljuju kako će im njihove zaručnice biti vjerne. Don Alfonso je skeptičan i predlaže okladu kojom će im dokazati suprotno. Časnici se pretvaraju kako idu u rat, prerušavaju se i time pokreću niz intriga kojima će se otkriti razni aspekti ljubavi, zavođenja, koketiranja s prijevarom i smiješnih situacija u kojima saznajemo ima li svako ljudsko biće snage othrvati se prijevari.

Iako ova opera u prošlosti nije svrstavana među Mozartove vrhunce, u 20. stoljeću postala je nezaobilazni dio repertoara svih velikih svjetskih opernih kuća.

Opera Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu premijerno je izvela ovo Mozartovo djelo velike glazbene ljepote pod ravnanjem maestra Valentina Egela i u režiji Alessija Pizzecha.

Opera