U foajeu HNK-a u Zagrebu u ponedjeljak, 25. studenoga u 18 sati održat će se panel-diskusija Audiobrendiranje zvukom i glazbom: nove perspektive u upravljanju zvukom i glazbomu organizaciji zagrebačkoga HNK-a i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.
Glavne su teme panela audiobrendiranje, iskustvo glazbe i zvuka, kulturni i identitetski izazovi zvuka i glazbe, zvučna ekologija i buka.
Stručnjaci dr. sc. Iva Hraste Sočo, dr. sc. Božo Skoko, dr. sc. Hana Breko Kustura, dr. sc. Lidija Runko Luttenberger i dr. sc. Diana Grgurić, uz moderaturu Antonije Ćosić, otvaraju ključna pitanja o ulozi zvuka i glazbe u suvremenom društvu kao što su:
Što zapravo znači audiobrendiranje? Kako se zvukom i glazbom koristiti u stvaranju brendova? Kako zvuk oblikuje identitet hrvatskoga javnog prostora i na koji se način Hrvatska može koristiti glazbom i zvukom u brendiranju? Koji su potencijali domaće glazbene baštine u oblikovanju nacionalnog identiteta i tko u Hrvatskoj provodi audiomenadžment?
Pozornost će se posvetiti temama buke i potrebi za pravilnim upravljanjem zvukom u javnim prostorima kao i auralnom iskustvu u kontekstu klimatskih promjena.
Uloga glazbe i zvuka u suvremenom svijetu daleko nadilazi estetske i zabavne funkcije. Danas su zvuk i glazba ključni u oblikovanju identiteta prostora, pa čak i u definiranju kulturnih vrijednosti i društvenih iskustava. Oni djeluju kao moćni alati komunikacije, stvarajući emocionalne veze, potičući osjećaj pripadnosti te djelujući na ponašanje i percepciju ljudi u različitim kontekstima – od marketinga i medija do javnih prostora i osobnih iskustava.
Povod za panel-diskusiju nedavno je objavljen priručnik Aural Experience and Soundscape Management, u izdanju Jenny Stanford Publishing iz Singapura, urednica dr. sc. Diane Grgurić i dr. sc. Lidije Runko Luttenberger, uz doprinos stručnjaka s hrvatskih sveučilišta u Rijeci, Zagrebu i Splitu.