Nagrade glumcima zagrebačkoga HNK na 28. Marulićevim danimaDrama — 30. travnja 2018.
Festival hrvatske drame 28. Marulićevi dani završio je u subotu 28. travnja svečanom dodjelom festivalskih nagrada u Hrvatskome narodnom kazalištu u Splitu. Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu pripale su dvije nagrade; za najbolja glumačka ostvarenja koja ravnopravno dijele Filip Vidović, za ulogu Sandija Ignaca u predstavi Ciganin, ali najljepši K. Novaka i Krešimir Mikić, za ulogu Gospona Fulira u predstavi Tko pjeva zlo ne misli V. Novaka – K. Golika – R. Medvešeka te Nina Violić, za ulogu Milene u predstavi Ciganin, ali najljepši K. Novaka i Zrinka Cvitešić, za ulogu Ane Šafranek u predstavi Tko pjeva zlo ne misli V. Novaka – K. Golika – R. Medvešeka.
Poslije ceremonije svečanog zatvaranja 28. Marulićevih dana, Balet Hrvatskoga narodnog kazališta iz Zagreba izveo je baletnu predstavu Gospoda Glembajevi Miroslava Krleže u koreografiji i režiji Lea Mujića.
U konkurenciji za nagrade izvedeno je 12 hrvatskih drama, a predstave je vidjelo više od 4.000 gledatelja. Ovogodišnja izbornica Festivala bila je dr. art. Mira Muhoberac.
Ocjenjivački sud bio je u sastavu: Marija Sekelez, glumica, Dražen Ferenčina, redatelj, dr. sc. Matko Botić, dramaturg, teatrolog i glazbenik, dr. sc. Višnja Kačić Rogošić, teatrologinja i docentica na Odsjeku za komparativnu kniževnost FFZG te dr. art. Ivana Bakal, kostimografkinja i predsjednica ULUPUH-a.
Obrazloženje nagrada:
Filip Vidović utjelovio je Sandija Ignaca s ravnomjernom količinom divlje krvi i zrele samokontrole puneći gledatelje čežnjom za scenama u kojima će se pojaviti. Zapanjujuće točan, upečatljiv i privlačan u oblikovanju svojega Ciganina u potpunosti je opravdao naslovni superlativ.
Krešimir Mikić je šarmantnom lakoćom iznio mimiku, gestiku i kretanje Gospona Ernesta Fulira, da bi rječiti govor tijela dopunio rezonantnom uvjerljivošću. Uz neprepričljivo precizan osjećaj za vrijeme, odnos sa scenskim partnerima i očekivanje gledatelja, publiku je zadužio izuzetno duhovitim scenskim rješenjima koja su neopterećena slavnim filmskim nasljeđem.
Nina Violić je raspuštenicu Milenu igrala oslobođeno, bez inhibicija i dodvoravanja te istovremeno polučila fascinaciju snagom lika i empatiju za njezinu krhkost. Taj ambivalentan položaj gledatelja koji je i zatečen i zaveden iskonski je tragički dojam i posebna nagrada svjedocima ove izvedbe.
U ostvarenju lika Ane Šafranek razigrana Zrinka Cvitešić plesnim je, a osobito pjevanim dionicama velikoga raspona bez vidljiva napora ostvarivala središnje mjesto izrazito grupno usmjerene predstave. Štovište, atraktivnost i koketnost njezina lika bogato se prelila preko rubova fikcionalnog svijeta kako bi obujmila i auditorij.