Novosti

Godišnje nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u drami, operi i baletu

Godišnje nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u drami, operi i baletuIz kazališta — 09. srpnja 2024.

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu dodijelilo je, prije velikog koncerta ispred kazališta, godišnje nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u drami, operi i baletu u sezoni 2023./2024. u zagrebačkom HNK.

Nagradu Mila Dimitrijević za najbolju žensku ulogu u sezoni 2023./24. ocjenjivački sud dodijelio je LANI BARIĆ za ulogu Gospa Grebena u predstavi Mjera za mjeru Williama Shakespearea u režiji Ivana Plazibata. Ako igdje u ovoj predstavi čujemo potresan i kritički komentar na nedaće društveno obespravljenih i marginaliziranih socijalnih skupina i pojedinaca, onda je to u načinu na koji on vulkanski izbija kroz samosvjesnu glumačku izvedbu Lane Barić koja ni u jednom trenutku ne robuje konceptima nametnutim izvana nego unutar njih pronalazi vlastiti autorski glas.

Nagradu Mila Dimitrijević za najbolju mušku ulogu dodijeljena je MARINU KLIŠMANIĆU za ulogu Marka u predstavi Nestajanje Tomislava Zajeca u režiji Dore Ruždjak Podolski.
Marin Klišmanić istraživački uporno i posvećeno stvara lik Marka, a publika osjeća  minucioznu slojevitost i iskrenu posvećenost liku što čini predstavu Nestajanje mjestom bezrezervne osude i odlučnog  prezira prema svakoj  vrsti nasilja,  a kazalište umjetnost  koja  ljude čini boljima.
Ocjenjivački sud bio je u sastavu: teatrologinja Martina Petranović, dramaturginja Željka Turčinović i predsjednica, glumica Helena Buljan.

U Operi Nagrada Marijana Radev dodijeljena je sopranistici DARIJI AUGUŠTAN za ulogu Fiordiligi u operi Così fan tutte W. A. Mozarta. Nepogrešiva muzikalna logika Darije Auguštan bila je jedna od glavnih misli vodilja u izuzetno uspjeloj izvedbi ove opere – a nije to nešto što se nužno samo po sebi podrazumijeva. Prirodnost i lakoća s kojom je Darija Auguštan donijela ulogu učinila je da se gotovo ne primjećuju tehnički izazovi Mozartove glazbe, obrazložio je ocjenjivački sud u sastavu muzikologinje i kritičarke Zdenke Weber, glazbene urednice Zrinke Matić i muzikologinje Hane Breko Kustura.

Nagrada Vladimir Ruždjak pripala je tenoru FILIPU FILIPOVIĆU za ulogu Vojvode od Mantove u operi Rigoletto Giuseppea Verdija.
Kombinacija nekoliko kvaliteta spojila se u ovom pjevaču – ne samo ljepota glasa koji obiluje volumenom i snagom, bojom i sjajem, pogotovo u gornjem registru, gdje se čuje onaj željeni squillo, zvonkost glasa poželjna u Verdijevom repertoaru; karakterizira ga i prirođena odvažnost koja daje polet glazbi i osjećaj neodoljive vitalnosti idealne za lik Vojvode.

Ocjenjivačko povjerenstvo za dodjelu godišnjih nagrada Hrvatskoga narodnoga kazališta u Zagrebu u Baletu u sastavu: Matea Pučko predsjednica, Svebor Sečak i Dubravko Kolšek članovi, donijelo odluku da nagradu Ana Roje dobiva RIEKA SUZUKI SUMITOMO za ulogu Ofelije u baletu Hamlet W. Shakespearea u koreografiji i režiji Lea Mujića, dok Nagradu Oskar Harmoš dobiva TAKUYA SUMITOMO za ulogu Hamleta u istoimenom baletu.

Najfascinantnije vrline obaju dobitnika nagrada su izvrsnost u različitim baletnim stilovima, potpuna posvećenost baletnoj umjetnosti, neizmjerna energija i zavidna radna etika. Krasi ih odlična klasična tehnika koju nadograđuju s plastičnošću suvremenog pokreta i velikom izražajnošću u utjelovljivanju različitih likova. U baletu Hamlet osjetna je njihova snažna povezanost i povjerenje kao plesačkog para, a interpretacijama uloga Ofelije i Hamleta iznjedrili su na pozornici široku paletu emocija i kompleksnost karaktera Shakespeareovih likova. Svoj umjetnički put već nadopunjuju pedagoškim i mentorskim radom pa tko zna, možda Rieka i Takuya postanu novi Ana Roje i Oskar Harmoš, napisalo je ocjenjivačko povjerenstvo u svom obrazloženju.

Pročitaj i…

Prijavite se na HNK newsletter.