Radovan Ivšić Kralj Gordogan 120 min

Kralj Gordogan

Izvedbe

Od 16. siječnja 2025.

Kupi ulaznice
Čet 19:30
16.01.
Kupi ulaznice

VIDI ANSAMBL POJEDINE IZVEDBE:

SVI
16.01
16.01

Kreativni tim

Redatelj

Rene Medvešek

Dramaturginja

Ana Prolić

Scenografkinja

Tanja Lacko

Kostimografkinja

Doris Kristić

Glazba i animacija zvuka

Matija Antolić

Skladatelj partiture Gordo(r)gan

Zoran Šćekić

Oblikovatelj svjetla

Aleksandar Čavlek

Asistent redatelja

Vito Sikirić

Asistentica kostimografkinje

Linda Mihaliček

Ansambl predstave

Vitez / Dvorski čupač očiju

Marin Klišmanić

Luda

Ivan Colarić

Tibelica / Seljakinja

Tesa Litvan

Luna / Seljakinja

Marin Stević

Gordogan

Ozren Grabarić

Bijela

Lana Ujević

Tinatin / Glasnik

Igor Jurinić

Odan / Dvorski rezač ušiju / Ptica / Seljakinja

Kristijan Petelin

-

Inspicijent

Roko Grbin

Šaptačica

Danijela Zobunđija

Premijera

25.10.2024
16.01

Kreativni tim

Redatelj

Rene Medvešek

Dramaturginja

Ana Prolić

Scenografkinja

Tanja Lacko

Kostimografkinja

Doris Kristić

Glazba i animacija zvuka

Matija Antolić

Skladatelj partiture Gordo(r)gan

Zoran Šćekić

Oblikovatelj svjetla

Aleksandar Čavlek

Asistent redatelja

Vito Sikirić

Asistentica kostimografkinje

Linda Mihaliček

Ansambl predstave

Vitez / Dvorski čupač očiju

Marin Klišmanić

Luda

Ivan Colarić

Tibelica / Seljakinja

Tesa Litvan

Luna / Seljakinja

Marin Stević

Gordogan

Ozren Grabarić

Bijela

Lana Ujević

Tinatin / Glasnik

Igor Jurinić

Odan / Dvorski rezač ušiju / Ptica / Seljakinja

Kristijan Petelin

-

Inspicijent

Roko Grbin

Šaptačica

Danijela Zobunđija

Radovan Ivšić (1921. − 2009.), pjesnik, prevoditelj, teoretičar, nomad, enfant terrible nadrealističkog pokreta i kazališni revolucionar, jedinstven je i kompleksan autor hrvatskoga književnog kanona. Njegovo je kazalište kolektivni otpor od svakog (samo) nametnutoga građanskog ukusa ili ideološkog dekreta, svake, kako bi to on nazvao, subvencionirane dosade. Ivšićeva je poetika prostor nepokorene slobode u kojem se otkazuje poslušnost kako bi se kazalište vratilo svojoj biti, tijelu i poeziji i tišini koja stoji njima nasuprot.

Kralj Gordogan Ivšićevo je remek-djelo, svojevrsni kazališni manifest. Svoju bit, početni potez vuče iz alkemijskog spoja antičke tragedije i narodne priče. U čudesnu kraljevstvu, kralj Gordogan ubojstvom Bijeloga kralja dolazi na vlast. Zatvara Bijelu, kćer bivšega kralja i nasljednicu, u kulu. Svoju strahovladu deklarativnoproglašava mudrom. O sebi govori u prvom licu množine kao da nema svijeta izvan njega. No, njegovo je kraljevstvo na rubu urušavanja. Seljaci se svađaju oko komadića zemlje. I dok dvorski čupači očiju i rezači ušiju ne prestaju raditi, ostavljajući iza sebe monstruozne zvukove razaranja (očiju, ušiju i jezika) cif, čuf, caf, prema kraljevstvu galopira hrabar i častan vitez koji bi mogao dokrajčiti Gordogana. Između sna i noćne more, dvora i šume, u Ivšićevu kraljevstvu lelujaju i titraju razna bića: misteriozna Luna, Luda i Odan u ludističkim prepirkama, šumska vila Tibelica i njezin zazorni hihot…

Prvi put na scenu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu Kralja Gordogana postavit će redatelj Rene Medvešek. Poetike Renea Medvešeka i Radovana Ivšića uvelike se preklapaju. Oba su autori u potrazi za golotom i istinom kazališta. Umjetnički rad Renea Medvešeka, kao i onaj Ivšićev, pozornica je tijela i glumca, snova, poezije i tišine, ljubavi i opake stvarnosti koju najavljuju tri riječi: cif, čuf, caf.

Drama