Josipa Bilić (Zagreb, 1997.) diplomirala je studij pjevanja Summa Cum Laude 2021. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat Dunjko, a pjevačko obrazovanje započela je 2014. u GŠ Vatroslav Lisinski u razredu prof. Kristine Beck Kukavčić. Iako na početku karijere, već je nastupila uz mnoge renomirane dirigente današnjice kao što su maestro Marius Burkert, David Danzmayir, Martin Yates, Pier Giorgio Morandi, Hansjörg Albrecht, Dawid Runtz, Valentin Egel i Ivan Repušić, kao i uz istaknute orkestre: Simfonijski orkestar HRT-a, Orkestar Zagrebačke filharmonije, Dubrovački simfonijski orkestar, Varaždinski komorni orkestar, Tamburaški orkestar HRT-a, Orkestar Sarajevske filharmonije, Orkestar Filharmonije Szegeda te Grazer Philharmoniker. Nakon brojnih zapaženih nastupa u produkcijama MA-e, svoj profesionalni operni debi ostvarila je kao stipendistica Opere HNK u Zagrebu gdje od 2019. godine bilježi mnoge uloge od kojih se ističu uloga Danice (Stanac, Gotovac) te uloga Adele (Šišmiš, Strauss ml.). Godine 2022. debitirala je u Zagrebačkome gradskom kazalištu Komedija u naslovnoj ulozi operete Grofica Marica E. Kàlmàna te ostvarila svoj debi u Operi Graz, u sklopu koncerta pobjednika Međunarodnoga pjevačkog natjecanja Ferruccio Tagliavini, na kojem je osvojila Treću nagradu, te Nagradu publike. Dobitnica je brojnih eminentnih umjetničkih priznanja u Hrvatskoj, kao što su Mladi umjetnik 2022. godine, Nagrada hrvatskog glumišta, Nagrada Ferdo Livadić, Diploma tribine Darko Lukić te Nagrada Ivan Werner. Tijekom formalnog obrazovanja ovjenčana je ne samo Dekanovom i Rektorovom nagradom, već i pobjedama na međunarodnim i državnim natjecanjima, od kojih se ističu: Vera Kovač Vitkai (2015.), Lav Mirski (2016.), Natjecanje učenika i studenata glazbe RH (HDGPP 2017. i 2019.), Lions grand prix (2018.), Zoltán Kodály (ISA 2019.) i Jozsef Simandy (2018. i 2021.). Jednako uspješna u opernim i koncertnim angažmanima, velik dio opsežna repertoara kao samostalna umjetnica pridodaje i komornim djelima obuhvaćajući skladbe od ranog baroka do suvremene glazbe, koje je imala prilike pjevati na značajnim glazbenim festivalima uz vrhunske ansamble kao što su Le Concert de l'Hotel Dieu, Zagrebački solisti, Hrvatski barokni ansambl, Trio Eusebius, Camerata Garestin, Riječki barokni solisti (RiBaSol) te Chiaroscuro ansambl. Pobjednica je prestižnoga francuskog Međunarodnog baroknog pjevačkog natjecanja u Frovilleu, gdje je osvojila i posebnu nagradu profesionalnog snimanja nosača zvuka s ansamblom I Gemelli. Na području duhovne glazbe istaknula se u Mozartovu Requiemu, Krunidbenoj misi te motetu Exsultate, jubilate, Rossinijevim oratorijima Petite Messe Solennelle i Stabat Mater, Bachovoj Muci po Marku, Pergolesijevu oratoriju Stabat Mater te Charpentierovu oratoriju Te Deum. Redovito pohađa pjevačke seminare istaknutih umjetnika te gostuje na važnim inozemnim pozornicama u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, SAD-u (New York), Litvi, Latviji, Mađarskoj, Slovačkoj i dr.
Uloge otpjevane u HNK-u Zagreb:
Svibanj 2018. Despina – Così fan tutte, Wolfgang Amadeus Mozart
Veljača 2019. Ines – Trubadur, Giuseppe Verdi
Lipanj 2019. Glas s neba – Don Carlo, Giuseppe Verdi
Veljača 2022. Papagena – Čarobna frula, Wolfgang Amadeus Mozart
Veljača 2022. Amor – Orfej i Euridika, Cristoph Willibald Gluck
Ožujak 2022. Čobanče – Ero s onoga svijeta, Jakov Gotovac
Prosinac 2022. Ida – Šišmiš, Johann Strauss Mlađi
Siječanj 2023. Adela – Šišmiš, Johann Strauss mlađi
Veljača 2023. Annina – Traviata, Giuseppe Verdi
Ožujak 2023. Ivette – Lastavica, Giacomo Puccini
Svibanj 2023. Maria Bellcanta – Vještica Hillary ide u operu, Peter Lund
Srpanj 2023. Danica – Stanac, Jakov Gotovac
Uloge izvan HNK-a Zagreb:
grofica Marica – Grofica Marica, Emmerich Kálmán, dir. Krešimir Batinić / Davor Kelić, rež. Ozren Prohić, Zagrebačko kazalište Komedija Marica – Ivica i Marica, Engelbert Humperdinck, dir. Dawid Runtz, rež. Petra Radin, VD Vatroslav Lisinski
Cendrillon – Cendrillon, Jules Massenet – dir. Josip Ivan Skender / Darijan Ivezić, rež. Saša Anočić, KD Blagoje Bersa