Emilia Rukavina (Rijeka, 1995.) diplomirala je solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesorice Martine Gojčeta Silić i apsolventica je Pravnog fakulteta u Rijeci. Glazbeno obrazovanje započela je u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci kod profesorice Ingrid Haller. Kao studentica istaknula se u nekoliko uloga ostvarenih unutar akademskih produkcija; Dorabella u Mozartovoj operi Cosi fan tutte izvedenoj u zagrebačkome HNK, Princ i Maćeha Madame de la Haltière u operi Cendrillon Julesa Masseneta izvedenoj u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa te u glavnoj ulozi Napoleona u operi Životinjska farma Igora Kuljerića izvedenoj u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Svoje prve profesionalne nastupe ostvarila je u riječkoj Operi HNK Ivana pl. Zajca 2016. godine u ulogama Giovanne u Verdijevu Rigolettu i Berte u Rossinijevu Seviljskom brijaču. Od 2021. godine članica je Opernog studija Giorgio Surian te nastupa u nekoliko opernih predstava u riječkome HNK Ivan pl. Zajca: Mercedes u Bizetovoj operi Carmen, koju je interpretirala i u Pulskoj Areni s ansamblom riječke opere u sklopu festivala Ljetna klasika, Lola u Mascagnijevoj operi Cavalleria rusticana, Flora u Verdijevoj operi La Traviata, Suzuki u Puccinijevoj operi Madama Butterfly, Stéphana u Gounodovoj operi Romeo et Juliette, Colombina u Busonijevoj operi Arlecchino. Za vrijeme školovanja osvojila je nekoliko nagrada na međunarodnim i državnim natjecanjima, od kojih se ističu: Lav Mirski (2018.), Natjecanje učenika i studenata glazbe HDGPP (2017., 2019.), Mikulaš Schneider-Trnavsky u Slovačkoj (2019.), Hrvatsko natjecanje mladih glazbenih umjetnika Papandopulo (2022.), Međunarodno natjecanje Zinka Kunc Milanov (2022.). Dobitnica je Rektorove nagrade za projekte Così fan tutte (2017./2018.), Dječakov čarobni rog (2018./2019.), Pepeljuga (2019./2020.) i Suor Angelica et autres Soeurs (2020./2021.). Osim opernih i koncertnih nastupa, velika strast su joj lied i sakralna djela. Uz orkestar i zbor Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu nastupala je u Rossinijevu oratoriju Petite messe solenelle, Gounodovu oratoriju Mors et vitae, Bernsteinovoj I. simfoniji, Beethovenovoj IX. simfoniji, Mozartovoj Krunidbenoj misi, Pergolesijevoj Stabat Mater dolorosa i Saint-Saënsovu Božićnom oratoriju.
Pohađala je seminare glazbenih umjetnika i pedagoga; Gerharda i Annemarie Zeller, Laure Aiken, Gastona Rivere, Graciele Araya, Dunje Vejzović, Marije Lyudko. Surađivala je s renomiranim umjetnicima poput Mladena Tarbuka, Tomislava Fačinija, Franza Antona Kragera, Paola Bressana, Yordana Kamdzhalova, Kallea Kuusave, Valentina Egela, Dore Ruždjak Podolski, Marina Blaževića, Mathiasa Behrendsa, Dražena Siriščevića, Saše Anočića, Krešimira Dolenčića, Huga de Ane.