Tamara Obrovac - Claudio Bernardo Apoksiomen

Apoksiomen

Kreativni tim

Koreograf i redatelj

Claudio Bernardo

Skladateljica

Tamara Obrovac

Skladatelj elektroničke glazbe

Yves de Mey

Dramaturginja

Lada Kaštelan

Scenografija

Numen

Kostimograf

Silvio Vujičić

Oblikovatelj svjetla

Alekandar Čavlek

Vokalna pedagoginja

Sofia Ameli Gojić

Asistent scenografa

Vanja Magić

Baletni majstori

Mihaela Devald, Ilir Kerni

Glazbenici na snimci

Krunoslav Levačić, bubnjevi; Bruno Urlić, violina

Oblikovanje zvuka

Stipe Smokrović

Ansambl predstave

Olja Jovanović Zurovac, Natalia Kosovac, Ozana Mirković, Barbara Novković Novak, Lucija Radić, Cristiana Rotolo, Rieka Suzuki, Atina Tanović, Iva Višak, Iva Vitić Gameiro, Guilherme Gameiro Alves, Alen Gotal, Adam Harris, Oleksandr Koriakovskyi, Andrea Schifano, George Stanciu, Takuya Sumitomo

Praizvedba

13.10.2017

Mediteransko more, kao i svako, spaja i razdvaja, daje život i nosi smrt. S jedne njegove obale na drugu, između Europe, Azije i Afrike, i dalje, mnogo dalje kroz Gibraltarska vrata, stoljećima se kreću valovi trgovaca, ratnika, zarobljenika, izbjeglica u potrazi za plijenom, bogatstvom, novim životom ili novim svjetovima. Vjetrovi povijesti određuju njihov ritam, a more, hirovito i nepredvidivo, nekome postaje izbavljenje, nekome grob. U mitskom vremenu Trojanskoga rata ili u našem dvadeset prvom stoljeću, svejedno. Prema lošinjskom je Apoksiomenu more bilo milostivo. Dva ga je tisućljeća čuvalo u svojem krilu, u podmorju pokraj otočića Vele Orjule, kamo je bio bačen s neke rimske lađe kao suvišan teret u nevremenu. A onda ga je jedan belgijski ronilac našao slučajno, gotovo neokrnjena, prekrivena muljem i školjkama, i poslije šestogodišnjega restauratorskog struganja brončani je kip atleta, koji je sastrugao sa sebe prašinu i ulje kao poslije vježbanja, zablistao u punoj ljepoti. Čemu je sve svjedočio u morskoj dubini, tamo gdje ne postoji vrijeme? Jesu li ga plašile eksplozije podmorskih mina? Je li ga tješio pjev Sirena? Je li slušao jauke i zapomaganje izbjeglica i prognanika koji u malim čamcima pokušavaju stići do otoka Lampeduse?

U predstavi kojoj more određuje poetski i misaoni prostor, koreograf Claudio Bernardo je za odgovorima, koje nam Apoksiomenova nijema usta ne mogu dati tragati zaranjajući duboko u svoju umjetničku imaginaciju. Pokretom, ali i glasom, ispunit će ga baletni ansambl, na glazbu Tamare Obrovac koja svojim melosom dodiruje sve rubove Mediterana te uz fragmente Euripidovih Trojanki, koje će odabrati i dramaturški obraditi Lada Kaštelan. Koproducent projekta belgijska je Umjetnička udruga As Palavras – Cie Claudio Bernardo.

'Apoksiomen' je pun pogodak: zagrebački Balet dokazao da može baš sve.— Tportal
Glazba Tamare Obrovac odjekuje u ritmu srca, iz nje „pjeva“ Mediteran, uz nju se slavi ljubav i tuguje nad mrtvima. Koreograf ju je tako pomno slušao da se čini kao da je djelo jedne osobe. Takav dojam ostavlja i moćan baletni ansambl. Svi su jedno.— Večernji list
Ansambl je savršeno uigran i većina scena gledatelju djeluje kao striktno određena koreografija.. posve izniman doprinos, štoviše koautorstvo djelu pruža silno emocionalna i energična glazba Tamare Obrovac.— Jutarnji list

Vezane novosti

Balet